previous pauseresume next

اداره تدارکات

 

نام و نام خانوادگی:اصغر صادقیان

سمت:مسؤول اداره تدارکات مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه
تلفن تماس : ۳۷۹۲۳۹۹۰

 

مقدمه:

خريد و تدارکات يکي از قديمي ترين فعاليتهاي سازمانها براي دستيابي به اهداف است. مقصود از خريد، تنها برآوردن نيازمنديها نيست، بلکه هدف از خريد، دستيابي به اقلام مورد نياز ، طبق زمانبندي و کيفيت مورد نياز است.

اهميت ديگر فرآيندهاي خريد و تدارکات از آنجا ناشي مي شود که خريد و تدارکات در رابطه مستمر و دائمي با تمامي بخشهاي سازمان، از جمله: مالي، انبارداري، پرسنلي، توليد، تعمير و نگهداري، طراحي و تحقيق و توسعه، مهندسي و ... بوده، رابطه کاري کم و بيش فعالي با تمامي ارکان سازمان دارد. چنين ارتباط هايي هنگامي اهميت خود را بيشتر نمايان خواهد کرد که بدانيم بخش خريد و تدارکات نقش رابط و واسطه معتبري بين ارکان داخلي يک سازمان، با بسياري از مراکز خارج از سازماني را نيز ايفا مي‌کند. علاوه بر بخشها، فرايندهاي بسياري نيز در سازمانها  به وسيله فرايند خريد و تدارکات به يکديگر پيوند مي خورند.

  مديريت خريد تركيبي از كارشناسي كيفيت و قيمت تجهيزات و ملزومات ، مديريت توزيع و مديريت پشتيباني و خرید  مي باشد .

بخش خريد و تداركات از فرآیند تهيه تا توزيع كامل تجهيزات و ملزومات و خدمات پس از فروش را در بر ميگيرد 

 

هدف هر فعاليت تجاري و  بازرگاني  وسازمانهای ارائه دهنده خدمت تنها از طريق تركيب مناسب ۵M( ماشين –نيروي انساني - مواد-  سرمايه و مديريت ) امكان پذير است.در نظام سلامت که ماهیت آن لزوماً ارایه  خدمت می باشد و با سلامت انسانها سرو کار دارد خرید  کار آمد  تجهیزات پزشکی وکالاهای پزشکی در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی ودرمانی بسیار حائز  اهمیت است.

 

 

هدف:

هدف اصلی این واحد مدیریت خرید است و عملکرد صحیح آن باعث پیشرفت سازمان در جهت مطلوب می باشد. تلاش کلیه همکاران این واحد انجام فرآیند خرید به نحو مطلوب با در نظر گرفتن ۵ اصل (کیفیت مطلوب، مقدار مناسب، قیمت مناسب، منبع مناسب و زمان مناسب) می‌باشد.

 

 

شرح وظایف:

۱)پیش بینی خرید اقلام مصرفی و غیر مصرفی مورد نیاز ستادی و واحدهای تابعه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته

۲)برنامه ریزی و هماهنگی تهیه کالاها، ملزومات و وسایل موردنیاز واحدهای ذیربط

۳)مدیریت خرید، جهت بهره وری و کاهش هدر رفت اعتبارات و موجودي ها در انبار سازمان

۴)بهبود و توسعه سياست ها و روش هاي خرید جهت رسیدن به اهداف با کمترین بهای ممکن

۵)برقراري روابط مداوم و سالم با فروشندگان جهت خرید عاقلانه و رقابتی

۶)تهیه بانک اطلاعات از فروشندگان و پیمانکاران جهت جایگزینی مطمئن برای عرضه کالاهای انحصاری

۷)مشارکت در تجهیز مراکز جدیدالاحداث

۸)حمايت از واحدهاي تابعه از طريق پيگيري مداوم و تهیه تجهيزات و خدمات مورد نیاز

۹)اجرای فرایند انتخاب و انتصاب  و آموزش مسئولین تدارکاتو تدوین جزوات آموزشی مربوطه

۱۰)آموزش اصول وروشهای فرآیند خرید کالا  به کارپردازان واحدهای تابعه

۱۱)برگزاری استعلام بهای خرید کالا پس از تأمین اعتبار

۱۲)تشخیص و تعیین مبلغ  تنخواه گردان جهت کارپردازان حوزه ستادی

۱۳)بررسی اسناد مربوط به خرید و تطبیق با آئین نامه مالی معاملاتی دانشگاه

۱۴)تهیه گزارش از کالاهای نامرغوب و بلامصرف خریداری شده

۱۵)بررسی و تجزیه تحلیل وضعیت بازار و آگاهی از نوسانات قیمت ها و  انتخاب کالای مرغوب و استاندارد 

۱۶)نظارت بر تکمیل اسناد مالی تنظیم شده توسط کارپردازان

۱۷)پیگیری نواقص اسناد مالی تنظیم شده و صدور چک فروشندگان

۱۸)فراهم نمودن فرصت های یکسان برای دسترسی کلیه متقاضیان در استعلام خرید کالا و تجهیزات

۱۹)اصلاح ،ارتقاء و نظارت بر فرآیند خرید در واحدهای تابعه دانشگاه

۲۰)فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

۲۱)کاهش هزینه های مصرفی از طریق برآورد متمرکز نیازها و صدور درخواست خرید کلی

۲۲)بهبود روشهای خرید و ارتقای کیفیت خدمات و کالا

۲۳)هماهنگی و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز جهت برگزاری همایش‌ها، اعیاد و ... 

۲۴)مدیریت بر انجام امور تشریفات، پذیرایی جلسات با هماهنگی مدیریت روابط عمومی و مدیریت امور رفاهی دانشگاه

۲۵)تهیه و ثبت فرم های مالیاتی جهت ارائه به اداره امور مالیات شهرستان اصفهان

۲۶)برنامه ریزی، نظارت و مدیریت بر هزینه های انرژی و ارایه راهکارهای کاهش هزینه

۲۷)مشارکت در تدوین شاخص ها و چک لیست های نظارتی واحدهای تابعه

۲۸)تهیه بانک اطلاعاتی پرسنل تدارکات واحدهای تابعه

۲۹)تعیین قیمت البسه کارکنان بر اساس دستورالعمل شماره ۱۵

۳۰)سرعت عمل و دقت نظر و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی وپیش بینی نشده

۳۱)مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی

۳۲)شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبرد آن با هماهنگی مقام مافوق

۳۳)همکاری و مشارکت در طراحی و تدوین آئین نامه هاو دستورالعمل های خرید و تدارکات

۳۴)نظارت بر کلیه امور مربوط به کار پردازی مدیریت و راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی

۳۵)راهنمایی و پاسخگویی مسؤولانه به مراجعه کنندگان 

۳۶)انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق

 

 

همکاران واحد:

ردیف

نام و نام خانوادگی  

     سمت        

  شماره تماس

   ۱

باقر جعفری

کارپرداز

     ۳۷۹۲۳۹۹۱

   ۲

غلامرضا اسلامی

کارپرداز

     ۳۷۹۲۳۹۹۱

   ۳

سعید موسایی

کارپرداز

     ۳۷۹۲۳۹۹۰

   ۴

 حسین سبزی

 کارپرداز

     ۳۷۹۲۳۹۹۰