previous pauseresume next

واحد امور مالی مدیریت

نام و نام خانوادگی اکبر عسگریان :

سمتسرپرست امور مالی مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه
تلفن تماس:۳۷۹۲۴۰۰۹

 

مقدمه:

از آن جایی که بودجه به عنوان شاهرگ اصلی دولت تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های مالی اعم از کسب درآمد و پرداخت هزینه های خود را در چارچوب قانون بودجه طی یک سال مالی انجام می‌دهد. اداره صحیح امور مالی دولت ، نقش بسزایی دربهسازی نظام اقتصادی و اداری یا مدیریت بخش دولتی دارد. با توجه به اهمیت بودجه و ارقام آن، امور مالی هر سازمان از مهمترین بخش های هر دستگاه اجرایی است که آن را می توان قلب هر سازمان نامید.

 

 

هدف:

حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیت وزارتخانه ها و موسسات دولتی را به منظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت، جمع آوری، طبقه بندی، تلخیص و گزارش می نماید.

 

 

 

شرح وظایف:

 

۱)تامين اعتبار درخواست های مربوط به كليه واحدهاي ستادي و تجهیزات پزشکی واحدهای تابعه از محل اعتبار مربوطه

۲)رسيدگي به اسناد هزينه واحد تداركات و تطبيق با كليه قوانين و مقررات جاری

۳)صدور و ثبت كليه اسناد حسابداري اعم از جاري، اختصاصي و ابلاغي و ... در سيستم نظام نوین مالی

۴)صدور كليه چك ها براساس اسناد صادره از كليه منابع بودجه اي اعم از جاري، اختصاصي و رديف های ابلاغي و...

۵)ارسال اسناد هزينه به مديريت امور مالي و پيگيري تا آخرين مرحله جهت به حساب نشاندن اسناد در پایان هر ماه

۶)تهيه و تنظيم گزارشات مالي و تراز مانده حسابها جهت كنترل حسابها

۷)اخذ مغايرت بانكي در آخر هر ماه

۸)كنترل حسابهاي فيمابين معاونت توسعه مدیریت و منابع با ستاد مركزي

۹)کنترل و نظارت بر رسیدهای تایید نشده و تطبیق با کلیه دستورالعمل های نظام نوین مالی

۱۰)همکاری و راهنمایی انبارداران و کارپردازان جهت وروداطلاعات در سیستم نظام نوین مالی

۱۱)پرداخت تنخواه گردان کارپردازی حسب دستور مقام مافوق و پیگیری و کنترل مانده آن در طی سال مالی

۱۲)پرداخت علی الحساب و پیش پرداخت حسب دستور مقام مافوق پس از تطبیق  با آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه

۱۳)کنترل و پیگیری مانده علی الحساب و پیش پرداخت های سنواتی جهت قطعی کردن اسناد هزینه مربوطه

۱۴)ارسال فیش های سپرده حسن انجام تعهدات و تضمین بیمه به امور مالی و آزاد سازی آن

۱۵)کنترل، پیگیری و نظارت مستمر بر صحت وصول به موقع درآمدهای اجاره، فروش اقساطی و .... مربوط به مدیریت خدمات پشتیبانی

۱۶)ثبت درآمدهای فوق در سیستم نظام نوین مالی

۱۷)تهیه و تنظیم گزارشات لازم در زمینه وضعیت اعتبار و تعهدات ایجاد شده، هزینه های قطعی به طور ماهانه

۱۸)تهیه، تنظیم و کنترل دفتر اعتبارات به تفکیک تخصیص، تعهد و پرداخت های قطعی و غیر قطعی انجام شده 

۱۹)نگهداری ضمانت‌نامه های بانکی و سفته های مربوط به قراردادهای مختلف و پیگیری و کنترل مدت اعتبار ضمانت نامه‌ها

۲۰)تفكيك اسناد هزينه و بايگاني كردن آن ها

۲۱)تهيه ، تنظيم و پرداخت ليست هاي مربوط به حق الزحمه رانندگان استيجاري  و مشاوران مرتبط براساس قرارداد های تنظیمی

۲۲)تهيه و تنظيم اسناد مربوط به كليه قراردادها

۲۳)تهیه و ثبت مشخصات مربوط به پرداخت قراردادها در فرم ارسال به دارایی و پیگیری جهت تأیید ار اداره امور مالیاتی

۲۴)نظارت بر ورود مشخصات مربوط به پرداخت خرید توسط کارپردازان در فرم ارسال به دارایی

۲۵)همكاري در تهيه نامه ها، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها و طرح تصويب نامه ها

۲۶)اجرای قوانین و مقررات مربوط به بودجه ، آئین نامه مالی و معاملاتی و ...

۲۷)تهیه، تنظیم و انجام کلیه مکاتبات و ارائه گزارش های لازم حسب مورد

۲۸)تنظیم تفاهم نامه بودجه حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع  با مدیریت برنامه ریزی منابع مالی و بودجه در ابتدای هر سال مالی

۲۹)کنترل انبار مرکزی و تجهیزات پزشکی در  سیستم نظام نوین مالی و تهیه لیست موجوی کالای پایان دوره جهت انبارگردانی

۳۰)مدیریت و کنترل بر صحت  فرآیند انبارگردانی و ارائه گزارش  کسری و اضافی پایان دوره به مدیریت امور مالی دانشگاه

۳۱)ثبت اضافه و کسری انبار در صورت وجود در سیستم نظام نوین مالی

۳۲)ثبت و نگهداری حساب اموال ابواب جمعی موجود در واحدهای ستادی

۳۳)نظارت بر حفظ و حراست فیزیکی اموال دانشگاه و نحوه استفاده از آن ها در واحدهای ستادی

۳۴)صورت برداری و کنترل اموال تحویلی به واحدها و پرسنل و به روزرسانی لیست اموال تحویلی در مقاطع مشخص و نصب فرم ۱۶(لیست اموال) در محل مربوطه

۳۵)کنترل و بررسی گزارش حواله های انبار صادر شده  و تکمیل و نهایی کردن کارت اموال در سیستم نظام نوین مالی

۳۶)ویرایش و ثبت اموال ابتدای دوره و یا از قلم افتاده سنوات قبل و نصب پلاک اموال مربوطه

۳۷)ثبت و اعمال حساب تحویل و تحول اموال بین مسؤولان نگهداشت واحدهای ستادی

۳۸)ثبت و نگهداری مدارک و مستندات اموال دولتی و بایگانی آن ها

۳۹)تنظیم و بررسی صورتجلسه های انتقال قطعی، حوادث، اهدا، سرقت و ....

۴۰)بررسی و کنترل صورتجلسه های تعیین تکلیف اموال اسقاطی و مازاد ارسالی از واحدهای تابعه برای اعمال حساب و انتقال به انبار ارغوانیه(انبار اسقاط اموال)

۴۱)نظارت بر حسن اجرای امور محوله به کارکنان تحت سرپرستی در واحد امور مالی

۴۲)نظارت، کنترل و تقسیم وظایف بین کارکنان تحت سرپرستی بر اساس شرح وظایف و بخش های شغلی به منظور بهره وری بیشتر کارکنان و تسریع در امور مالی

۴۳)راهنمایی و آموزش کارکنان تحت سرپرستی در موارد لزوم

۴۴)شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و راهبردی در مورد مسائل مختلف مالی در چارچوب مقررات و حفظ مصالح مدیریت با هماهنگی مقام مافوق

۴۵)مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالانه مدیریت خدمات پشتیبانی

۴۶)انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق